دانش پژوهی آموزش و یادگیری
تعریف
دانش پژوهی آموزش به مفهوم کاربرد دانش و شواهد مربوط به آموزش در فرآیند یادگیری و یاددهی می باشد که با نقد آموزش مبتنی بر شواهد، مداخلات آموزشی هدفمند توسط فرد و مشارکت دادن نتایج و عقاید با سایر افراد تکمیل می گردد.
حیطه های فعالیت دانش پژوهی آموزش
- برنامه ریزی آموزشی
- تدریس
- مشاوره و راهنمایی تحصیلی
- مدیریت و راهبری آموزشی
- ارزیابی فراگیران
معیارهای ارزیابی فعالیت های دانش پژوهی آموزش
- اهداف روشن و واضح
- آمادگی و مطالعه کافی
- روش های مناسب
- نتایج قابل توجه
- ارتباط مؤثر
- نقد بازتابی
آیین نامه و فرم فعالیت های دانش پژوهی
- دستور العمل معادل سازی و محاسبه امتیازات دانش پژوهی آموزشی در ماده 1 آیین نامه ارتقا
- فرآیند بررسی پروپوزال پژوهشی ارسالی به واحد پژوهش در آموزش
- پرسشنامه طرح تحقیقاتی (pdf)
- خلاصه پروپوزال طرح تحقیقاتی (pdf)
- فرم پرسشنامه طرح تحقیقاتی (word)
- فرم خلاصه پروپوزال طرح تحقیقاتی (word)
فرم های فرآیند و طرح های دانش پژوهی
- ابزار ارزیابی پروپوزال های طرح های نوآورانه
- پروپوزال طرح نوآورانه آموزشی
- راهنمای حیطه های دوازدهمین جشنواره شهید مطهری
- راهنمای سامانه فعالیت های نوآورانه وزارت بهداشت
- راهنمای مدیریت فعالیت های نوآورانه آموزشی و دانش پژوهی آموزشی
- شیوه نامه ارزشیابی فعالیت های دانش پژوهی آموزشی
- فرآیند دانش ورانه و دانش پژوهی
- فرم ارزشیابی فرآیندهای نوآورانه آموزش پزشکی